Solicitam
ca prin cresterea pretului mediu de consum in cogenerare si prin aprobarea
recalcularii serviciilor efectuate de Radet, Pretul Local de Facturare la
populatie sa ramana nemodificat in tot sezonul de incalzire 2014-2015!
Solicitam introducerea unui articol prin care sa se specifice clar ca Pretul
Local de Facturare la populatie nu se va modifica!
Combinatia
de venituri scazute, preturi ridicate la energie si izolarea inadecvata a
locuintelor da nastere unor fenomene precum saracia, deconectarea de la
energie, excluderea sociala, ceea ce contravine modelelor sociale europene.
Fenomenele de segregare sociala au inceput sa duca deja la transformarea unor
zone importante din Bucuresti la ghetouri.
Principale probleme
identificate in legatura cu RADET:
- “Falimentul” RADET-ului (acumulare datorii urmare cheltuielilor ineficiente
si haosului legislativ)
- Viitorul incert al sistemului de termoficare;
- Necesitatea unor investitii uriase;
- Lipsa controlului transparent al RADET de catre PMB
si CGMB – lipsa contractului de delegare si a indicatorilor de
performanta, etc;
- Lipsa zonelor unitare de
consum;
- Nu s-a respectat principiul “o
cladire un sistem de incalzire”;
- Nu s-a respectat
obligativitatea repartizarii / contorizarii individuale;
·
Ineficienta
managementului RADET provocata sistematic de lipsa controlului transparent al RADET de catre PMB si
CGMB;
·
Nu s-a realizat transformarea RADET in societate comerciala cu capital
100% municipal, concorm
legii, societate careia CGMB ii incredinteaza contractul de delegare si
concesiunea patrimoniului aferent serviciilor, inclusiv cu stabilirea
obligatiilor specifice acestor servicii de interes general – in primul rand
realizarea unor indicatori de performanta?
·
Nu s-a introdus contractului de delegare, incluziv a caietului de sarcini prind gestionarea
patrimoniului public (infrastructurii serviciului de incalzire centralizata) si
a indicatorilor de performanta;
·
Nu s-a intocmit si aprobat Regulamentul
serviciului de incalzire centralizata si inidcatorii de performanta ai
serviciului;
·
Nu s-a organizat o entitate de reglementare
independenta de primarie , cu
competente delegate de la CGMB, de a monitoriza indicatorii de performanta ai
RADET si ai CET-urilor si de a pregati, urmari si reglementa aplicarea
strategiei energetice;
·
Nu s-a aprobat strategia energetica. Bucurestiul nu
are in continuare o strategie aprobata, care sa stopeze risipa banilor
bucurestenilor.
·
De ce
intarzie concesionarea cu aport de capital a serviciilor de incalzire
centralizata din Bucuresti, ca fiind
singura solutie strategica care ofera bucurestenilor sansa de a avea servicii
de calitate la cele mai mici preturi date de piata acestor servicii?
In fata acestei situatii Liga Habitat a facut mai multe
demersuri si a solicitat Conililui General si Primarului General sa ia masurile
legale. Autoritatile locale nu au facut nimic de ani de zile, acceptand
pierderile si ineficienta. De ce?
Desi au trecut 5 ani de la
elaborarea strategiei si 8 ani de la aprobarea concesiunii, nimic din toate
aceste masuri urgente si importante nu s-a realizat.
Toate acestea ne determina sa consideram ca absolut
necesara stoparea cat mai urgenta a prejudiciilor create de acest sistem
administrativ, prin schimbarea sa intr-un sistem contractual transparent,
eficient si controlat public, in care utilizatorii sa aiba un cuvant de spus.
consultant
radu
dumitrescu
|
PRESEDINTE
Mihai Mereuta
|