Ordinul nr. 874/81/2020 privind instituirea
obligativităţii purtării măştii de protecţie, a triajului epidemiologic şi
dezinfectarea obligatorie a mâinilor pentru prevenirea contaminării cu virusul
SARS-CoV-2 pe durata stării de alertă
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 435 din
22/05/2020
Nr. 874/81/2020
Ministerul Sănătăţii
Ministerul Afacerilor Interne
Văzând Referatul de
aprobare al Direcţiei generale de asistenţă medicală şi sănătate publică din
cadrul Ministerului Sănătăţii nr. NT/2.680/2020 şi al Direcţiei generale
management urgenţe medicale din cadrul Ministerului Afacerilor Interne nr.
1511710/2020,
având în vedere prevederile
art. 5 alin. (2) lit. d) şi art. 13 din Legea
nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor
pandemiei de COVID-19, precum şi prevederile art. 1 din anexa
nr. 2 şi art. 9 din anexa nr. 3 la Hotărârea
Guvernului nr. 394/2020 privind declararea stării de alertă şi măsurile care se
aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei
de COVID-19,
în temeiul art. 7 alin.
(4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi
funcţionarea Ministerului Sănătăţii şi al art. 7 alin. (5) din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi
funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin
Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul sănătăţii şi ministrul afacerilor
interne emit următorul ordin:
Art. 1. - Pe durata stării de alertă, în spaţiile
publice închise, spaţiile comerciale şi la locul de muncă se instituie
obligativitatea purtării măştii de protecţie, în condiţiile şi cu respectarea
Instrucţiunilor generale privind măsurile de igienă, prevăzute în anexa care
face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Pe durata stării de alertă se instituie
obligativitatea instituţiilor şi autorităţilor publice, operatorilor economici
şi profesioniştilor de a organiza activitatea astfel încât să se asigure la
intrarea în sediu efectuarea triajului epidemiologic şi dezinfectarea
obligatorie a mâinilor, în condiţiile şi cu respectarea Instrucţiunilor
generale privind măsurile de igienă, prevăzute în anexă.
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul sănătăţii,
Romică-Andrei Baciu, secretar de stat |
Ministrul afacerilor interne,
Marcel Ion Vela |
ANEXĂ
INSTRUCŢIUNI GENERALE
privind măsurile de igienă
privind măsurile de igienă
I. Portul măştii
1. Obligaţii la nivelul
angajatorului/conducătorului instituţiei:
a) angajatorul va lua măsuri pentru elaborarea
propriilor proceduri pe baza evaluării de risc pentru fiecare angajat, în
funcţie de programul de lucru, specificul activităţii desfăşurate, structura
organizatorică, structura incintei;
b) medicii de medicina muncii vor face evaluarea
de risc şi vor stabili condiţiile purtării măştii pentru angajaţi;
c) responsabilul cu securitatea şi sănătatea în
muncă va face instruirea angajaţilor în ceea ce priveşte securitatea şi
sănătatea în muncă (SSM).
2. Măsuri generale:
Masca trebuie purtată în orice spaţiu public
închis, spaţii comerciale, mijloace de transport în comun şi la locul de muncă,
pe toată durata prezenţei în aceste spaţii.
În funcţie de evaluarea riscului, efectuată
de medicul de medicina muncii al unităţii, pot exista unele excepţii, astfel:
a) angajatul este singur în birou;
b) persoana suferă de boli care afectează
capacitatea de oxigenare;
c) persoana desfăşoară activităţi fizice intense
şi/sau în condiţii de muncă solicitante (temperaturi ridicate, umiditate
crescută etc.);
d) prezentatorii TV şi invitaţii acestora, cu condiţia
respectării distanţei de 3 metri între persoane;
e) vorbitorii în public, în spaţii interioare,
cu condiţia respectării distanţei de 3 metri între aceştia şi alte persoane,
doar în cazul în care nu se află mai mult de 16 persoane în incintă;
f) copiii cu vârsta mai mică de 5 ani.
3. Utilizarea corectă a măştilor:
a) Măştile sunt eficiente dacă sunt folosite în
combinaţie cu curăţarea frecventă a mâinilor cu soluţie pe bază de alcool sau
cu apă şi săpun.
b) Înainte de a pune masca, mâinile trebuie
igienizate (cu soluţie pe bază de alcool sau cu apă şi săpun). Masca trebuie să
acopere atât gura, cât şi nasul.
c) Masca trebuie schimbată o dată la 4 ore şi
ori de câte ori masca s-a umezit sau s-a deteriorat.
d) Masca nu se atinge în timpul purtării; în
cazul atingerii măştii, mâinile trebuie igienizate (cu soluţie pe bază de
alcool sau cu apă şi săpun).
e) După folosire, masca se aruncă imediat,
într-un coş de gunoi, preferabil cu capac, urmată de igienizarea mâinilor.
f) Nu se recomandă reutilizarea măştilor
medicale.
g) În cazul apariţiei febrei, tusei şi
strănutului, purtarea măştii este recomandată în orice circumstanţă (de
exemplu, în spaţiile deschise, la domiciliu).
II. Triajul la intrarea într-o incintă a
instituţiilor şi autorităţilor publice, operatorilor economici şi profesioniştilor
Pentru personalul angajat:
1. La intrarea într-un sediu sunt obligatorii
triajul epidemiologic şi dezinfectarea mâinilor.
2. Triajul epidemiologic nu implică
înregistrarea datelor cu caracter personal şi constă în:
a) măsurarea temperaturii prin termometru
noncontact (temperatura înregistrată nu trebuie să depăşească 37,3▫C), la care
se poate adăuga marja de eroare prevăzută în prospectul dispozitivului;
b) observarea semnelor şi simptomelor
respiratorii (de tipul: tuse frecventă, strănut frecvent, stare generală
modificată);
c) în cazul în care temperatura înregistrată
depăşeşte 37,3▫C, se recomandă repetarea măsurării temperaturii, după o
perioadă de 2-5 minute de repaus;
d) dacă se constată menţinerea unei temperaturi
peste 37,3▫C sau/şi prezenţa altor simptome respiratorii, persoana este trimisă
pentru consult la medicul de familie; dacă persoana:
(i) se încadrează în definiţia de caz suspect
COVID-19, medicul de familie îi va recomanda testarea;
(ii) nu se încadrează în definiţia de caz suspect
COVID-19, medicul de familie va orienta diagnosticul către altă afecţiune.
3. Persoanele cu funcţie de conducere din
fiecare unitate (şefii de structură) au responsabilitatea de a dispune triajul
observaţional al angajaţilor din subordinea directă.
Medicul de medicina muncii:
a) are obligaţia monitorizării stării de
sănătate a angajaţilor;
b) va face instruirea angajaţilor în ceea ce
priveşte SSM (securitatea şi sănătatea în muncă);
c) va realiza o evaluare a riscului pentru a
decide dacă sunt şi alte zone unde nu este obligatorie masca.
Pentru alte persoane decât personalul
angajat:
a) Intrarea într-o incintă este permisă doar
pentru persoanele care, în mod rezonabil, au motive justificate de a se afla în
acea incintă.
b) În cazul în care este necesară doar predarea
unor documente, colete etc., aceasta se va realiza în afara incintei, direct
persoanei căreia îi sunt destinate, cu respectarea măsurilor de precauţie.
c) Dacă este necesară intrarea în incintă, sunt
obligatorii triajul epidemiologic şi dezinfectarea mâinilor.
Triajul epidemiologic nu implică
înregistrarea datelor cu caracter personal şi constă în:
a) măsurarea temperaturii prin termometru
noncontact (temperatura înregistrată nu trebuie să depăşească 37,3▫C);
b) observarea semnelor şi simptomelor
respiratorii (de tipul: tuse frecventă, strănut frecvent, stare generală
modificată).
În cazul în care temperatura înregistrată
depăşeşte 37,3▫C, se recomandă repetarea măsurării temperaturii, după o
perioadă de 2-5 minute de repaus.
Dacă se constată menţinerea unei temperaturi
peste 37,3▫C sau/şi prezenţa altor simptome respiratorii, persoanei nu i se
permite accesul în incintă.
Dacă temperatura înregistrată nu depăşeşte
37,3▫C, iar persoana nu prezintă alte simptome respiratorii, i se permite
accesul doar însoţită de către o persoană din sediu şi după înregistrarea
biroului/camerei/departamentului unde va merge.
Având în vedere
necesitatea de a asigura măsurile pentru prevenirea și combaterea răspândirii
virusului COVID-19, programele de consiliere gratuită desfășurate la sediu se desfășoară
numai cu programare. În birou
este permis accesul unei singure persoane, la ora programată.
Pentru programări vă rugăm să ne contactați prin
·
tel fix/fax 021.341.30.62, mobil 0743.627.705, 0726.949.000
Petitiile pot fi trimise la:
·
OP
49, CP 21 Sector
2 Bucuresti
·
sau aleea Barajul Iezeru nr.
6A, Sector 3, București, cod 032799, Clădirea SEQUOIA (fostă CEDRU), etaj 1,
camera 108
Pentru ca activitatea
de informare să fie eficientă, insistăm ca membrii și reprezentanții
asociațiilor de proprietari să contacteze specialiștii noștri la e-mailul alocat domeniului care corespunde, punctual, nevoii
de informare și doar pentru situațiile deosebite să apeleze la consilierea
desfășurată în sediu (aleea Barajul Iezeru nr. 6A, Sector 3, București, cod 032799, Clădirea
SEQUOIA (fostă CEDRU), etaj 1, camera 108).
Consiliere
→declaratia 112, revisal,
organizare, FORMARE PROFESIONALĂ (CURS ADMINISTRATOR DE CONDOMINIU) - daniela FLORINA huŢan, 0726.949.000, dana.hutan@habitaturban.ro, la sediu de luni pana vineri, intre orele 09.00 - 15.00
→financiar – contabil – cenzorat
– resurse umane
- expert contabil
gabriela
bratu - bratugabriela61@yahoo.com, la
sediu joia intre orele 11.00-13.00
- expert
contabil CÎLȚEA CRISTIAN - cenzorat.ap@gmail.com, contabilitate.pt.ap@gmail.com, resurseumane.ap@gmail.com, la sediu – marțea intre orele 11.00-13.00
o
SSM – SU – PSI - ing. CÎLȚEA EMILIA – conducător
serviciu extern de prevenire și protecție - ssm.su.psi.ap@gmail.com, la sediu – marțea intre
orele 11.00-13.00
- PROBLEMELE JURIDICE -
AVOCAT ALEXANDRU TIU - alexandru_tiu@yahoo.com, la
sediu joia intre orele 13.00-14.30
Numai bine vă dorim, vă mulțumim pentru înțelegere,
colaborare și sprijin!
Mihai Mereuta
Presedinte
|
LIGA asociaŢiilor de Proprietari
HABITAt
|
AsociaŢia RomÂnĂ pentru
LocuinŢe
CASA PLUS
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|||
|
Cu calm, responsabilitate, toleranță și dând dovadă de solidaritate vom trece împreună și peste această situație! Numai bine vă doresc! |
|
||||||
ACțIUNi REALIZATe cu sprijinul: ista românia, paid
românia, smart eco / Elsaco.