Hotărârea nr. 24/2020 privind aprobarea instituirii
stării de alertă la nivel naţional şi a măsurilor de prevenire şi control al
infecţiilor, în contextul situaţiei epidemiologice generate de virusul
SARS-CoV-2
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 395 din
15/05/2020
Având în vedere analiza şi
propunerile formulate de Grupul de suport tehnico-ştiinţific pentru gestionarea
bolilor înalt contagioase pe teritoriul României, privind măsurile necesar a fi
menţinute/instituite pentru prevenirea şi controlul răspândirii infecţiilor,
luând în considerare
persistenţa unui număr crescut de persoane infectate pe teritoriul naţional,
precum şi apariţia zilnică a unor cazuri noi de persoane infectate, care menţin
o presiune constantă asupra capacităţii de gestionare a unităţilor
administrativ- teritoriale şi a sistemului sanitar,
în contextul necesităţii de
creare a condiţiilor socioeconomice necesare relansării graduale a economiei naţionale,
concomitent cu menţinerea unui nivel de alertă adecvat la nivelul componentelor
Sistemului Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă,
în considerarea
prevederilor art. 71 din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 11/2020 privind stocurile de urgenţă medicală, precum şi unele
măsuri aferente instituirii carantinei, aprobată cu modificări şi completări
prin Legea nr. 20/2020, cu modificările şi completările ulterioare,
referitoare la împuternicirea secretarului de stat, şef al Departamentului
pentru Situaţii de Urgenţă din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, să
dispună orice măsuri necesare pentru situaţiile în care există un risc iminent
pentru sănătatea publică, precum şi a prevederilor Hotărârii Guvernului nr.
557/2016 privind managementul tipurilor de risc,
în temeiul prevederilor
art. 42 alin. (1), art. 43 alin. (3) şi
ale art. 44 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului
nr. 21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 15/2005, cu
modificările şi completările ulterioare,
Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţă
adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Începând cu data de 15.05.2020 se declară
starea de alertă la nivel naţional, pentru o perioadă de 30 de zile.
Art. 2. - Măsurile de prevenire şi control al
infecţiilor, aplicabile pe timpul stării de alertă, sunt prevăzute în anexa
care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 3. - Regulile de desfăşurare a unor activităţi
care necesită măsuri specifice de protecţie sanitară se adoptă prin ordin comun
al ministrului sănătăţii şi al ministrului cu competenţă în domeniu.
Art. 4. - Pentru alte măsuri decât cele prevăzute
la art. 3, necesare aducerii la îndeplinire a prezentei hotărâri,
autorităţile administraţiei publice centrale şi locale emit acte normative şi
acte administrative, potrivit normelor de competenţă şi domeniilor de
activitate pe care le gestionează.
Art. 5. - În aplicarea dispoziţiilor art. 71 din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 11/2020 privind stocurile de urgenţă
medicală, precum şi unele măsuri aferente instituirii carantinei, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 20/2020, cu modificările şi
completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 557/2016 privind
managementul tipurilor de risc, secretarul de stat, şef al Departamentului
pentru Situaţii de Urgenţă din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, dispune,
în colaborare cu Ministerul Sănătăţii, prin ordin al comandantului acţiunii, măsurile
necesare prevenirii şi combaterii infecţiilor cu coronavirusul SARS-CoV-2, în
cadrul acţiunilor de răspuns la nivel naţional.
Art. 6. - Prezenta hotărâre se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Comitetului Naţional
pentru Situaţii de Urgenţă,
PRIM-MINISTRU LUDOVIC ORBAN |
Bucureşti, 14 mai 2020.
Nr. 24.
ANEXĂ
MĂSURI
de prevenire şi control al infecţiilor aplicabile pe durata stării de alertă
de prevenire şi control al infecţiilor aplicabile pe durata stării de alertă
1. Începând cu data de 15.05.2020, în spaţiile
comerciale, mijloacele de transport în comun, la locul de muncă şi în alte
spaţii închise se instituie obligativitatea purtării măştii, astfel încât nasul
şi gura să fie acoperite.
2. Instituţiile şi autorităţile publice, precum
şi operatorii economici publici şi privaţi au obligaţia organizării
activităţii, astfel încât munca să se desfăşoare de la domiciliul angajaţilor,
iar dacă activitatea desfăşurată nu permite acest lucru, să ia măsuri pentru:
a) asigurarea triajului epidemiologic constând
în controlul temperaturii personalului propriu şi vizitatorilor, la punctele de
control-acces în incinte;
b) dezinfectarea obligatorie a mâinilor înaintea
intrării în spaţiile de lucru;
c) respectarea regulilor privind desfăşurarea
activităţii în birourile cu spaţii comune (open space) şi a regulilor privind
funcţionarea unităţilor de cazare în regim hotelier;
d) decalarea programului de lucru, pentru
entităţile cu un număr mai mare de 50 de salariaţi, astfel încât începerea,
respectiv terminarea programului de lucru să se realizeze la intervale de
minimum 1 oră, pe parcursul a minimum 3 ore, în tranşe de minimum 20% din
personal.
3. Instituţiile publice şi operatorii economici
care desfăşoară activităţi comerciale/de lucru cu publicul ce implică accesul
persoanelor în interiorul clădirilor iau măsuri pentru organizarea activităţii,
astfel:
a) accesul trebuie să fie organizat astfel încât
să fie asigurată o suprafaţă minimă de 4 mp pentru fiecare client/persoană şi o
distanţă minimă de 2 m între oricare două persoane apropiate;
b) să nu permită accesul persoanelor a căror
temperatură corporală, măsurată la intrarea în incintă, depăşeşte 37,3▫C;
c) să asigure dezinfectarea suprafeţelor expuse
şi evitarea aglomerării de persoane, în special în zonele caselor de
marcat/ghişeelor.
4. Operatorii de transport persoane, publici şi
privaţi, îşi organizează activitatea astfel încât să fie respectate regulile
specifice.
5. (1) Pentru prevenirea răspândirii
infecţiilor cu SARS-CoV-2 sunt interzise organizarea şi desfăşurarea de
mitinguri, demonstraţii, concerte sau orice alte întruniri în spaţii deschise,
precum şi de activităţi culturale, ştiinţifice, artistice, sportive, de
divertisment, jocuri de noroc, activităţi de fitness, activităţi în piscine şi de
tratament balnear desfăşurate în spaţii închise.
(2) Sunt exceptate de la prevederile alin.
(1) următoarele activităţi:
a) activităţile organizate de slujitorii
cultelor religioase, cu participarea publicului, care se desfăşoară doar în
exteriorul lăcaşurilor de cult, precum şi practicile şi ritualurile cu caracter
privat în interiorul lăcaşurilor de cult (cu participarea a maximum 16
persoane) se realizează cu respectarea măsurilor de prevenire şi protecţie
stabilite. Slujbele religioase desfăşurate în spaţii publice, în exteriorul
lăcaşurilor de cult, nu sunt considerate adunări publice;
b) activităţile de îngrijire personală care se
desfăşoară în spaţiile special destinate şi cu respectarea măsurilor de
prevenire şi protecţie;
c) activităţile de pregătire a sportivilor de
performanţă în cantonamente, care se desfăşoară cu respectarea măsurilor de
prevenire şi protecţie;
d) activităţile culturale desfăşurate în
spaţiile special destinate, respectiv la nivelul muzeelor, bibliotecilor şi al sălilor
de expoziţii care se desfăşoară cu respectarea măsurilor de prevenire şi
protecţie;
e) activităţile recreativ-sportive în aer liber,
precum ciclismul, drumeţiile, alergarea, canotajul, alpinismul, vânătoarea,
pescuitul şi altele asemenea, care se desfăşoară cu participarea a cel mult 3
persoane care nu locuiesc împreună.
6. (1) Este suspendată temporar
activitatea de servire şi consum al produselor în spaţiile comune de servire a
mesei din interiorul restaurantelor, hotelurilor, motelurilor, pensiunilor,
cafenelelor sau altor localuri publice, cât şi la terasele din exteriorul
acestor locaţii.
(2) Sunt exceptate de la prevederile alin. (1)
activităţile de preparare a hranei, cât şi de comercializare a produselor
alimentare şi băuturilor alcoolice şi nealcoolice, care nu presupun rămânerea
clienţilor în spaţiile destinate acestui scop, precum cele de tip "drive-in",
"room-service", livrare la client, "take-away" etc.
7. (1) Este suspendată temporar
activitatea de comercializare cu amănuntul a produselor şi serviciilor în
centrele comerciale cu suprafaţa construită mai mare de 15.000 mp, în care îşi
desfăşoară activitatea mai mulţi operatori economici.
(2) Sunt exceptate de la prevederile alin.
(1) următoarele activităţi:
a) vânzarea produselor alimentare, veterinare,
farmaceutice, a produselor şi serviciilor de optică medicală şi a serviciilor
de curăţătorie;
b) vânzarea produselor electronice şi
electrocasnice, doar dacă operatorii economici asigură livrarea acestora la
domiciliul/sediul cumpărătorului;
c) activitatea desfăşurată de operatorii
economici din cadrul centrelor comerciale care au accesul asigurat direct din
exteriorul incintei şi este întreruptă comunicarea cu restul complexului.
8. Se instituie obligativitatea menţinerii
funcţionării centrelor rezidenţiale de îngrijire şi asistenţă a persoanelor
vârstnice, centrelor rezidenţiale pentru copii şi adulţi, cu şi fără
dizabilităţi, precum şi pentru alte categorii vulnerabile şi impunerea unor
condiţii de izolare a personalului pe perioada prezenţei la serviciu.
9. (1) Se interzice intrarea pe
teritoriul României, prin punctele de trecere a frontierei de stat, a
cetăţenilor străini şi apatrizilor.
(2) Sunt exceptaţi de la prevederile alin.
(1) următorii cetăţeni străini:
a) membri de familie ai cetăţenilor români;
b) membri de familie ai cetăţenilor altor state
membre ale U.E. sau ale Spaţiului Economic European ori ai Confederaţiei
Elveţiene, cu rezidenţă în România;
c) persoane care posedă o viză de lungă şedere,
un permis de şedere sau un document echivalent permisului de şedere eliberat de
autorităţi ori un document echivalent acestora emis de autorităţile altor
state, potrivit dreptului U.E.;
d) persoane care se deplasează în interes
profesional, dovedit prin viză, permis de şedere sau un alt document echivalent;
e) personal diplomatic sau consular, personal al
organizaţiilor internaţionale, personal militar sau personal care poate asigura
ajutor umanitar;
f) pasageri în tranzit, inclusiv cei repatriaţi
ca urmare a acordării protecţiei consulare;
g) pasageri care călătoresc din motive
imperative;
h) persoane care au nevoie de protecţie
internaţională sau din alte motive umanitare.
10. (1) Se prelungeşte măsura
suspendării zborurilor efectuate de operatorii economici din aviaţie spre Austria,
Belgia, Confederaţia Elveţiană, Franţa, Germania, Iran, Italia, Regatul Unit al
Marii Britanii şi Irlandei de Nord, Regatul Ţărilor de Jos, Spania, Statele
Unite ale Americii, Turcia şi Iran, şi din aceste ţări către România pentru
toate aeroporturile din România, pentru o perioadă de 14 zile, începând cu data
de 15.05.2020.
(2) Sunt exceptate de la prevederile alin.
(1) următoarele categorii de zboruri:
- efectuate cu aeronave de
stat;
- de transport marfă şi/sau
corespondenţă;
- umanitare sau care asigură
servicii medicale de urgenţă;
- pentru căutare-salvare sau
de intervenţie în situaţii de urgenţă, la solicitarea unei autorităţi publice
din România;
- având drept scop
transportul echipelor de intervenţie tehnică, la solicitarea operatorilor
economici stabiliţi în România;
- aterizări tehnice
necomerciale;
- de poziţionare a
aeronavelor, fără încărcătură comercială (ferry);
- tehnice în scopul
efectuării unor lucrări la aeronave;
- efectuate de
transportatori aerieni deţinători de licenţă de operare în conformitate cu reglementările
Uniunii Europene, prin curse neregulate (charter), pentru transportul
lucrătorilor sezonieri sau pentru repatrierea unor cetăţeni străini, din
România către alte state, cu avizul Autorităţii Aeronautice Civile Române şi al
autorităţii competente din statul de destinaţie;
- efectuate de
transportatori aerieni deţinători de licenţă de operare în conformitate cu
reglementările Uniunii Europene, prin curse neregulate (charter), din alte
state către România pentru repatrierea cetăţenilor români, cu avizul
Autorităţii Aeronautice Civile Române, în baza acordului Ministerului
Afacerilor Interne şi al Ministerului Afacerilor Externe;
- efectuate de
transportatori aerieni deţinători de licenţă de operare în conformitate cu
reglementările Uniunii Europene, prin curse neregulate (charter), pentru
transportul lucrătorilor din sectorul transporturilor prevăzuţi în anexa nr. 3
la Comunicarea privind implementarea Culoarelor Verzi ("Green Lanes")
în temeiul Orientărilor privind măsurile de gestionare a frontierelor în
vederea protejării sănătăţii şi a asigurării disponibilităţii mărfurilor şi
serviciilor esenţiale - C(2020) 1897, din 23.03.2020, din România către alte
state şi din alte state către România, cu avizul Autorităţii Aeronautice Civile
Române, al Ministerului Afacerilor Externe şi al autorităţii competente din
statul de destinaţie.
11. (1) Se suspendă transportul
rutier internaţional de persoane prin servicii regulate, servicii regulate
speciale şi servicii ocazionale în trafic internaţional, pentru toate cursele
efectuate de către operatorii de transport spre Italia, Spania, Franţa,
Germania, Austria, Belgia, Confederaţia Elveţiană, Regatul Unit al Marii
Britanii şi al Irlandei de Nord, Regatul Ţărilor de Jos şi Turcia şi din aceste
ţări către România, până în data de 1 iunie 2020.
(2) Prevederile alin. (1) nu se
aplică transportului rutier internaţional de persoane prin servicii ocazionale,
în cazul în care sunt îndeplinite următoarele condiţii cumulative:
a) sunt transportate numai persoanele care: au
un contract de muncă valabil pe teritoriul statului de destinaţie, au drept de
şedere valabil în statul de destinaţie sau se întorc în România din statul în
care au lucrat sau au locuit;
b) există acordul, aprobarea sau avizul statelor
tranzitate şi a statului de destinaţie privind desfăşurarea cursei;
c) operatorul de transport rutier informează
Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. din cadrul Ministerului Transporturilor,
Infrastructurii şi Comunicaţiilor, cu cel puţin 24 de ore înainte de plecarea
în cursă, cu privire la efectuarea cursei, precum şi toate celelalte date şi
informaţii prevăzute de legislaţia specifică în vigoare; odată cu informarea
respectivă, operatorul de transport prezintă acceptul tuturor statelor
tranzitate, precum şi a statului de destinaţie pentru derularea transportului
respectiv;
d) operatorul de transport rutier care
efectuează transportul, împreună cu agenţia de recrutare şi persoanele care
urmează a fi transportate iau toate măsurile necesare pentru respectarea
normelor şi recomandărilor autorităţilor responsabile privind evitarea
aglomerării persoanelor, măsurile de protecţie şi siguranţă a pasagerilor şi
conducătorilor auto.
12. Se reia activitatea cabinetelor de medicină dentară
pentru cazurile care nu reprezintă urgenţă, cu respectarea măsurilor de
prevenire şi control a răspândirii infecţiilor.
13. Se reia asigurarea asistenţei medicale
ambulatorii pentru cazurile care nu reprezintă urgenţă şi care nu au potenţial
de agravare, cu condiţia organizării activităţii astfel încât consultaţiile să
fie efectuate doar cu programare prealabilă şi interzicerea staţionării
pacienţilor în zonele de aşteptare, precum şi activităţile de internare a
pacienţilor care nu sunt urgenţe medicale, la nivelul unităţilor sanitare
non-COVID, cu menţinerea interdicţiilor de acces a aparţinătorilor, fiind
obligatorie organizarea unui sistem de informare a acestora despre starea
pacienţilor internaţi.
14. (1) Se instituie, începând cu
data de 15.05.2020, pentru toate persoanele care vin în România din
străinătate, măsura carantinării/izolării la locuinţă împreună cu
familia/aparţinătorii cu care locuiesc împreună, iar pentru cele care nu au
posibilitatea îndeplinirii condiţiilor pentru măsura mai sus menţionată sau
solicită acest lucru pentru a nu îşi expune familia, se poate opta pentru
măsura carantinei instituţionalizate, în spaţii special destinate puse la
dispoziţie de autorităţi.
(2) Sunt exceptate de la prevederile alin.
(1) următoarele categorii de persoane:
a) conducătorii autovehiculelor de transport
marfă cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4 tone;
b) membri ai Parlamentului European,
parlamentari şi personal aparţinând sistemului naţional de apărare, ordine
publică şi siguranţă naţională;
c) piloţii de aeronave şi personalul navigant;
d) mecanicii de locomotivă şi personalul
feroviar;
e) personalul navigant care debarcă de la bordul
navelor de navigaţie interioară, care arborează pavilion român, într-un port
românesc, şi care nu prezintă simptome asociate COVID-19, cu condiţia
asigurării de către angajatori a certificatului pentru lucrătorii din
transportul internaţional şi a echipamentelor individuale de protecţie
împotriva COVID-19, pe timpul deplasării de la navă la locaţia unde poate fi
contactat în perioada dintre voiajuri;
f) lucrătorii transfrontalieri care, la intrarea
în România din Ungaria, Bulgaria, Serbia, Ucraina şi Moldova, nu prezintă
simptome asociate COVID-19;
g) angajaţi ai operatorilor economici din
România care efectuează lucrări, conform contractelor încheiate, în afara
teritoriului României, la întoarcerea în ţară, dacă nu prezintă simptome
asociate COVID-19 şi dovedesc raporturile contractuale cu beneficiarul din
afara teritoriului naţional;
h) reprezentanţii companiilor străine care au
filiale/sucursale/reprezentanţe pe teritoriul naţional, dacă la intrarea pe
teritoriul României nu prezintă simptome asociate COVID-19 şi dovedesc
raporturile contractuale cu entităţile economice de pe teritoriul naţional;
i) persoanele care intră în România pentru
prestarea unor activităţi de utilizare, instalare, punere în funcţiune,
mentenanţă, service a echipamentelor şi tehnicii medicale, precum şi a
echipamentelor din domeniile ştiinţific, economic, apărare, ordine publică şi
securitate naţională, dacă nu prezintă simptome asociate COVID-19 şi dovedesc
raporturile contractuale cu beneficiarul/beneficiarii de pe teritoriul
României;
j) membrii misiunilor diplomatice, oficiilor
consulare şi ai altor reprezentanţe diplomatice acreditate la Bucureşti,
posesori de paşapoarte diplomatice, personalul asimilat personalului
diplomatic, precum şi membrii Corpului Diplomatic şi Consular al României şi
posesorii de paşapoarte diplomatice şi de serviciu, dacă la intrarea în România
nu prezintă simptomatologie asociată SARS-CoV-2;
k) angajaţii sistemului naţional de apărare,
ordine publică şi siguranţă naţională care se întorc în România din misiuni
executate în afara ţării, dacă la intrarea în România nu prezintă
simptomatologie asociată SARS-CoV-2.
(3) Persoanele care nu respectă măsurile de
carantină/izolare la domiciliu vor fi introduse în carantină instituţionalizată
pentru o perioadă de 14 zile şi obligate să suporte contravaloarea cazării şi hrănirii
pe perioada carantinei instituţionalizate.
(4) Persoanele aflate în carantină
instituţionalizată la data de 15.05.2020 rămân în carantină în spaţiile
respective până la încheierea perioadei de 14 zile.
15. (1) Se instituie, prin ordin al
comandantului acţiunii, măsura carantinării unor clădiri, zone, localităţi, la
solicitarea comitetelor judeţene pentru situaţii de urgenţă, pe baza analizelor
realizate de către direcţiile de sănătate publică şi avizate de către Institutul
Naţional de Sănătate Publică.
(2) Măsurile de carantinare instituite pe durata
stării de urgenţă şi care nu au fost revocate se menţin în condiţiile alin.
(1).
16. Se menţine închiderea temporară, totală sau
parţială, a unor puncte de trecere a frontierei de stat, astfel:
I. La frontiera româno-ungară:
1. Turnu, judeţul Arad (cu excepţia circulaţiei
lucrătorilor transfrontalieri);
2. Salonta, judeţul Bihor - feroviar şi rutier
(cu excepţia circulaţiei lucrătorilor transfrontalieri pe cale rutieră);
3. Săcuieni, judeţul Bihor (cu excepţia
circulaţiei lucrătorilor transfrontalieri);
4. Valea lui Mihai, judeţul Bihor - feroviar şi
rutier (cu excepţia traficului feroviar de marfă);
5. Carei, judeţul Satu Mare.
II. La frontiera româno-bulgară:
1. Negru Vodă, judeţul Constanţa;
2. Lipniţa, judeţul Constanţa;
3. Dobromir, judeţul Constanţa;
4. Zimnicea, judeţul Teleorman;
5. Turnu Măgurele, judeţul Teleorman;
6. Bechet, judeţul Dolj (cu excepţia traficului
de marfă).
III. La frontiera româno-ucraineană:
1. Sighetu Marmaţiei, judeţul Maramureş;
2. Isaccea, judeţul Tulcea.
IV. La frontiera româno-moldoveană:
1. Rădăuţi-Prut, judeţul Botoşani;
2. Oancea, judeţul Galaţi.
V. La frontiera româno-sârbă:
1. Porţile de Fier II, judeţul Mehedinţi;
2. Drobeta-Turnu Severin, judeţul Mehedinţi (cu
excepţia traficului de marfă);
3. Orşova, judeţul Mehedinţi;
4. Moldova Nouă, judeţul Caraş-Severin;
5. Naidăş, judeţul Caraş-Severin;
6. Vălcani, judeţul Timiş;
7. Stamora-Moraviţa, judeţul Timiş - feroviar
(cu excepţia traficului de marfă);
8. Lunga, judeţul Timiş;
9. Foeni, judeţul Timiş;
10. Jimbolia, judeţul Timiş - feroviar (cu
excepţia traficului de marfă).
17. (1) Începând cu data de
15.05.2020, este permisă circulaţia persoanelor în afara locuinţei/gospodăriei,
în interiorul localităţilor, cu respectarea măsurilor de prevenire a
răspândirii infecţiei şi evitarea formării grupurilor pietonale mai mari de 3
persoane care nu aparţin aceleiaşi familii.
(2) Cu aceeaşi dată se dispune redeschiderea
parcurilor pentru public, cu excepţia locurilor de joacă pentru copii şi cu
respectarea măsurilor generale de prevenire şi protecţie.
(3) Se instituie interdicţia deplasării
persoanelor în afara localităţii/zonei metropolitane, cu următoarele excepţii:
a) deplasarea în interes profesional, inclusiv
între locuinţă/gospodărie şi locul/locurile de desfăşurare a activităţii
profesionale şi înapoi;
b) deplasarea în scop umanitar sau de
voluntariat;
c) deplasarea pentru realizarea de activităţi
agricole;
d) deplasarea pentru comercializarea de produse
agroalimentare de către producătorii agricoli;
e) deplasarea pentru îngrijirea sau
administrarea unei proprietăţi din altă localitate sau eliberarea de documente
necesare pentru obţinerea unor drepturi;
f) deplasarea pentru participarea la programe
sau proceduri
g) deplasarea din alte motive justificate,
precum îngrijirea/însoţirea copiilor/membrilor de familie, îngrijirea unei/unui
rude/afin sau persoană aflată în întreţinere, asistenţa persoanelor vârstnice,
bolnave sau cu dizabilităţi, decesul unui membru de familie;
h) deplasarea pentru asistenţă medicală care nu
poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă;
i) deplasarea pentru activităţi
recreativ-sportive individuale desfăşurate în aer liber (ciclism, drumeţie,
alergare, canotaj, alpinism, vânătoare, pescuit şi altele) cu participarea a
cel mult 3 persoane;
j) deplasarea pentru participarea la evenimente
familiale, cu un număr limitat de persoane şi respectarea regulilor de
distanţare socială;
k) deplasarea pentru achiziţia, service-ul,
efectuarea ITP sau alte operaţiuni de întreţinere a vehiculelor, activităţi
care nu pot fi efectuate în localitatea de domiciliu.
(4) La solicitarea instituţiilor abilitate cu
exercitarea controlului respectării măsurilor stabilite pe timpul stării de
alertă, situaţiile exceptate potrivit prevederilor alin. (3) se
justifică prin declaraţie pe propria răspundere.
18. (1) Se menţine măsura suspendării
cursurilor din toate unităţile şi instituţiile de învăţământ până la finalul
anului şcolar/universitar.
(2) Se permite desfăşurarea, după data de
2.06.2020, a unor activităţi de pregătire, pe o perioadă de 2 săptămâni, pentru
elevii claselor terminale (a VIII-a, a XII-a şi a XIII-a), precum şi pentru
organizarea examenelor naţionale în condiţiile respectării măsurilor de prevenire.
19. Se menţin coordonarea operaţională a
serviciilor de ambulanţă de către inspectoratele pentru situaţii de urgenţă şi
a poliţiei locale de către inspectoratele de poliţie din cadrul Ministerului
Afacerilor Interne, precum şi măsurile dispuse cu privire la personalul
medico-sanitar din cabinetele medicale ale unităţilor/instituţiilor de
învăţământ referitoare la punerea la dispoziţia direcţiilor de sănătate
publică, cu excepţia perioadei 2-12.06.2020, precum şi în perioada desfăşurării
examenelor naţionale.
20. În situaţia stabilirii stării de alertă
potrivit legii, pe durata acesteia, Ministerul Apărării Naţionale sprijină, la
cerere, Ministerul Afacerilor Interne cu personal şi mijloace pentru:
a) asigurarea pazei şi protecţiei unor obiective
a căror protecţie este asigurată de către Jandarmeria Română;
b) transportul de efective, materiale şi tehnică
pentru îndeplinirea misiunilor specifice;
c) triaj epidemiologic, asistenţă medicală.
21. Se menţine posibilitatea angajatorilor de a
dispune măsura de izolare preventivă la locul de muncă sau în zone special
dedicate în care nu au acces persoane din exterior, pentru personalul care
ocupă funcţii esenţiale pentru asigurarea funcţionării producţiei,
transportului şi distribuţiei energiei electrice şi gazelor naturale, a
activităţilor de întreţinere şi mentenanţă a echipamentelor şi instalaţiilor
specifice, precum şi a celorlalte activităţi de aprovizionare, respectiv
extracţie, producţie şi procesare a resurselor şi materiilor prime şi/sau
semiprocesate energetice necesare funcţionării corespunzătoare a Sistemului
energetic naţional, în concordanţă cu prevederile planurilor proprii de
continuitate a activităţilor de bază.
Având în vedere
necesitatea de a asigura măsurile pentru prevenirea și combaterea răspândirii
virusului COVID-19, programele de consiliere gratuită desfășurate la sediu se desfășoară
numai cu programare. În birou
este permis accesul unei singure persoane, la ora programată.
Pentru programări vă rugăm să ne contactați prin
·
tel fix/fax 021.341.30.62, mobil 0743.627.705, 0726.949.000
Petitiile pot fi trimise la:
·
OP
49, CP 21 Sector
2 Bucuresti
·
sau aleea Barajul Iezeru nr.
6A, Sector 3, București, cod 032799, Clădirea SEQUOIA (fostă CEDRU), etaj 1,
camera 108
Pentru ca activitatea
de informare să fie eficientă, insistăm ca membrii și reprezentanții
asociațiilor de proprietari să contacteze specialiștii noștri la e-mailul alocat domeniului care corespunde, punctual, nevoii
de informare și doar pentru situațiile deosebite să apeleze la consilierea
desfășurată în sediu (aleea Barajul Iezeru nr. 6A, Sector 3, București, cod 032799, Clădirea
SEQUOIA (fostă CEDRU), etaj 1, camera 108).
Consiliere
→declaratia 112, revisal,
organizare, FORMARE PROFESIONALĂ (CURS ADMINISTRATOR DE CONDOMINIU) - daniela FLORINA huŢan, 0726.949.000, dana.hutan@habitaturban.ro, la sediu de luni pana vineri, intre orele 09.00 - 15.00
→financiar – contabil – cenzorat
– resurse umane
- expert contabil
gabriela bratu - bratugabriela61@yahoo.com, la
sediu joia intre orele 11.00-13.00
- expert
contabil CÎLȚEA CRISTIAN - cenzorat.ap@gmail.com, contabilitate.pt.ap@gmail.com, resurseumane.ap@gmail.com, la sediu – marțea intre orele 11.00-13.00
o
SSM – SU – PSI - ing. CÎLȚEA EMILIA –
conducător serviciu extern de prevenire și protecție - ssm.su.psi.ap@gmail.com, la sediu – marțea intre
orele 11.00-13.00
- PROBLEMELE JURIDICE -
AVOCAT ALEXANDRU TIU - alexandru_tiu@yahoo.com, la
sediu joia intre orele 13.00-14.30
Numai bine vă dorim, vă mulțumim pentru înțelegere,
colaborare și sprijin!
Mihai Mereuta
Presedinte
|
LIGA asociaŢiilor de Proprietari
HABITAt
|
AsociaŢia RomÂnĂ pentru
LocuinŢe
CASA PLUS
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|||
|
Cu calm, responsabilitate, toleranță și dând dovadă de solidaritate vom trece împreună și peste această situație! Numai bine vă doresc! |
|
||||||
ACțIUNi REALIZATe cu sprijinul: ista românia, paid
românia, smart eco / Elsaco.