marți, 4 martie 2014

PL-x 253 2010 Proiect de Lege pentru modificarea şi completarea Legii serviciului de salubrizare a localităţilor nr 101 2006

PL-x 253 2010 Proiect de Lege pentru modificarea şi completarea Legii serviciului de salubrizare a localităţilor nr 101 2006

Nr. înregistrare:

- B.P.I.:
329/28-04-2010
- Camera Deputatilor:
253/03.05.2010
- Senat:
Procedura legislativa:
cf. Constitutiei revizuita în 2003
Camera decizionala:
Camera Deputatilor
Tip initiativa:
Proiect de Lege
pentru modificarea L. nr. 
101/2006
Caracter:
ordinar
Stadiu:
adoptat de către Camera Deputaţilor
Initiator:
1 senator
- PD-L:
Consultati:
Description: Format PDF - 65 kb
Expunerea de motive
Description: Format PDF - 256 kb
Avizul Consiliului Legislativ
Description: Format PDF - 232 kb
Punctul de vedere al Guvernului
mai multe documente la caseta electronica a deputatului

Derularea procedurii legislative
Data
     
Actiunea
Description: http://www.cdep.ro/img/spacer.gif
Description: http://www.cdep.ro/img/spacer.gif
Description: http://www.cdep.ro/img/spacer.gif
Description: http://www.cdep.ro/img/spacer.gif
Description: http://www.cdep.ro/img/spacer.gif
Description: http://www.cdep.ro/img/rarr2.gif
SE
Description: http://www.cdep.ro/img/spacer.gif
26.04.2010
   
adoptat de Senat
adoptare cu respectarea prevederilor art.76 alin.(2) din Constitutia României
Description: Format PDF - 690 kb
Forma adoptată de Senat
Description: http://www.cdep.ro/img/spacer.gif
Description: http://www.cdep.ro/img/spacer.gif
Description: http://www.cdep.ro/img/spacer.gif
Description: http://www.cdep.ro/img/spacer.gif
Description: http://www.cdep.ro/img/spacer.gif
Description: http://www.cdep.ro/img/spacer.gif
Description: http://www.cdep.ro/img/spacer.gif
Description: http://www.cdep.ro/img/spacer.gif
Description: http://www.cdep.ro/img/rarr2.gif
CD
Description: http://www.cdep.ro/img/spacer.gif
03.05.2010
   
înregistrat la Camera Deputaţilor pentru dezbatere
Description: http://www.cdep.ro/img/spacer.gif

   
prezentare în Biroul Permanent al Camerei Deputatilor
Description: Format PDF - 48 kb
Adresa Senatului
Description: http://www.cdep.ro/img/spacer.gif
   
trimis pentru raport la:
termen depunere amendamente: 17.05.2010
termen depunere raport: 27.05.2010
Description: http://www.cdep.ro/img/spacer.gif

   
trimis pentru aviz la:
Description: http://www.cdep.ro/img/spacer.gif
17.05.2010
   
Biroul permanent a aprobat prelungirea termenului de depunere a raportului
termen: 30-06-2010
Description: http://www.cdep.ro/img/spacer.gif
26.05.2010
   
primire aviz de la:
Description: PDF format
Description: http://www.cdep.ro/img/spacer.gif
28.11.2011
   
dezbatere raport de catre:
consultati înregistrarea video Description: Video în format Real Media
Description: http://www.cdep.ro/img/spacer.gif
06.11.2013
   
primire raport de la:
Description: PDF format
Description: http://www.cdep.ro/img/spacer.gif
11.11.2013
   
înscris pe ordinea de zi a plenului Camerei Deputatilor
Description: http://www.cdep.ro/img/spacer.gif

   
dezbatere în plenul Camerei Deputatilor (retrimis comisiilor)
consultati stenograma sedintei sau înregistrarea video Description: Video in format Real Media
Description: http://www.cdep.ro/img/spacer.gif

   
trimis pentru raport suplimentar la:
termen depunere raport: 18.11.2013
Description: http://www.cdep.ro/img/spacer.gif
09.12.2013
   
primire raport de înlocuire de la:
Description: PDF format
Description: http://www.cdep.ro/img/spacer.gif
16.12.2013
   
înscris pe ordinea de zi a plenului Camerei Deputatilor
Description: http://www.cdep.ro/img/spacer.gif
04.02.2014
   
adoptat de Camera Deputatilor
rezultat vot pentru=235, contra=69, abtineri=9 (prezenti=313)
Description: 190401 b

Forma adoptată de Cameră
Description: 186647 b

Forma pentru promulgare
Description: http://www.cdep.ro/img/spacer.gif
Description: http://www.cdep.ro/img/spacer.gif

L E G E pentru modificarea şi completarea Legii serviciului de salubrizare a localităţilor nr. 101/2006
5. La articolul 2, după alineatul (3) se introduc opt noi alineate, alineatele (31) - (38), cu următorul cuprins:
(32) Autorităţile administraţiei publice locale au obligaţia săimplementeze un sistem de colectare separată pe minimum 4 fracţii, respectiv hârtie, mase plastice, metale şi sticlă.
 (33) În situaţia în care nu este posibil, din punct de vedere tehnic, economic, al protecţiei mediului, al sănătăţii populaţiei şi al respectării standardelor de calitate necesare pentru sectoarele de reciclare corespunzătoare, precum şi implementarea unui sistem de colectare separată pe minimum 4 fracţii, autorităţile administraţiei publice locale au obligaţia să implementeze un sistem de colectare separată a deşeurilor municipale pe minimum două fracţii, umed şi uscat şi de sortare prin care să obţină cel
puţin cele 4 fracţii prevăzute la alin. (32).
 (34) Biodeşeurile colectate separat din deşeurile municipale şi deşeurile similare, de la deţinătorii de deşeuri şi/sau de la staţiile de transfer şi de sortare, se transportă către staţiile de producere a compostului ori către
alte instalaţii de procesare şi tratare adecvată, dacă valorificarea biodeşeurilor se face fără riscuri pentru sănătatea populaţiei şi mediului sau se transportă în vederea eliminării la depozitele de deşeuri.
 (35) La nivelul unităţilor administrativ-teritoriale, transportul deşeurilor municipale şi deşeurilor similare colectate separat, de la deţinătorii de deşeuri, se efectuează numai de către operatori licenţiaţi care
au contracte de delegare a gestiunii încheiate cu autorităţile administraţiei publice locale respective sau, în cazul gestiunii directe, au hotărâre de dare în administrare a acestei activităţi.
 (36) Unităţile administrativ-teritoriale au calitatea de deţinător legal al deşeurilor municipale şi deşeurilor similare, depozitate în recipientele amplasate în aria lor teritorială.
 (37) Preluarea deşeurilor din recipientele şi/sau containerele amplasate în punctele de colectare de către alte persoane decât operatorii licenţiaţi pentru prestarea activităţii în aria de delegare respectivă constituie
infracţiune de furt şi se sancţionează potrivit legii.
 (38) Operatorii licenţiaţi de către A.N.R.S.C. pentru prestarea activităţii de colectare separată şi transport separat al deşeurilor au obligaţia să ţină evidenţa şi să raporteze lunar autorităţilor administraţiei publice
locale şi A.N.R.S.C. cantităţile predate operatorilor economici care desfăşoară activităţi de tratare a deşeurilor, pe fiecare tip de deşeu.”
7. La articolul 4 alineatul (2), literele a), b), d) - g) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„a) puncte de colectare separată a deşeurilor;
 b) staţii de producere compost;
.........................................................................................................................
d) staţii de sortare;
e) baze de garare şi întreţinere ale autovehiculelor specifice serviciului
de salubrizare;
f) depozite de deşeuri;
g) incineratoare;”
10. La articolul 4, după alineatul (3) se introduc două noi alineate, alineatele (31) şi (32), cu următorul cuprins:
„(31) Activităţile prevăzute la art. 2 alin. (3) lit. b) şi h) cu grad redus de repetabilitate şi care se desfăşoară ocazional se prestează de către operatorii licenţiaţi pentru desfăşurarea activităţii de colectare şi transport a
deşeurilor şi se efectuează la solicitarea producătorilor/deţinătorilor de deşeuri, în baza tarifelor aprobate de către autoritatea deliberativă a administraţiei publice locale sau de către asociaţia de dezvoltare
intercomunitară, după caz.
 (32) Operatorii licenţiaţi pentru desfăşurarea activităţii de colectare separată şi transport separat al deşeurilor, cu excepţia deşeurilor periculoase cu regim special, au obligaţia să colecteze deşeurile abandonate şi în cazul în care producătorul/deţinătorul de deşeuri este necunoscut, cheltuielile
legate de curăţarea şi refacerea mediului, precum şi cele de transport, valorificare, recuperare/reciclare, eliminare sunt suportate de către autoritatea administraţiei publice locale. După identificarea
producătorului/deţinătorului de deşeuri, acesta este obligat să suporte atât cheltuielile efectuate de autoritatea administraţiei publice locale cât şi sancţiunile contravenţionale.”
11. La articolul 4, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu următorul cuprins:

„(5) Se interzice operatorilor licenţiaţi încredinţarea la depozitare a fracţiei valorificabile colectate separat la sursă.”
14. La articolul 6 alineatul (1), partea introductivă şi litera j) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„Art. 6. - (1) Autorităţile deliberative ale unităţilor administrativ-teritoriale/sectoarelor municipiului Bucureşti au competenţe exclusive în ceea ce priveşte înfiinţarea, organizarea, gestionarea, coordonarea şi atribuirea serviciului de salubrizare a localităţilor, având
următoarele atribuţii în domeniu:
..........................................................................................................................
j) adoptarea măsurilor organizatorice necesare pentru implementarea sistemului de colectare separată a deşeurilor în vederea transportării acestora către instalaţiile de tratare;”
37. La articolul 30, după alineatul (2) se introduc patru noi alineate, alineatele (21) - (24), cu următorul cuprins:

„(21) Constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 5.000 lei la 15.000 lei nerespectarea de către autorităţile administraţiei publice locale a obligaţiei de a institui taxe speciale pentru utilizatorii care
refuză încheierea contractelor de prestări de servicii cu operatorii de salubrizare.

(22) Constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 1.500 lei la 3.000 lei fapta de aprindere şi/sau ardere a deşeurilor din recipientele de precolectare/colectare sau de ardere a deşeurilor vegetale
rezultate de la operaţiunile de curăţare a spaţiilor verzi, arbuştilor, arborilor etc.

(23) Constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 500 lei la 1.000 lei refuzul utilizatorului de a încheia contracte de prestări de servicii cu operatorul de salubrizare licenţiat în aria de delegare respectivă.

(24) Constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 100 lei la 300 lei încălcarea dispoziţiilor art. 24 alin. (6) lit. d).”